2017. január 19., csütörtök

Nándi első túrája

Az előző előtti hétvégén úgy gondoltuk, itt az ideje, hogy elvigyük a gyermeket élete első túrájára. Választásunk a Mānoa vízesésre esett, mivel ez könnyen megközelíthető otthonunktól, és a túraútvonal sem annyira megerőltető – legalábbis a vízesés közvetlen környezetét leszámítva, ahol már eléggé nedves és csúszós a talaj. Az első idevezető túránktól eltérően most a tömegközlekedést választottuk az odagyaloglás helyett, mivel a busz gyakorlatilag az erdő és a város találkozásánál tesz le minket, amivel nagyjából egy órát spóroltunk irányonként.


A vízesés felé nézve a buszmegállótól pár méterre. Az egyetemi kampusz a hátunk mögött van pár kilométerrel. Az első túránk során még nem tudtam, de a főnök itt lakik, a háza éppenhogy lelóg a kép bal sarkáról. :) Egészen jó helyet választott lakhelyül, mondhatom. :)


Egy panorámakép idekívánkozik.


Esőerdei túra, I. rész.


Az első túránk idején nagyjából itt készítettük az első videót. Továbbá a gyermek első cameója a blogon!


A múltkori túrán már készült kép az asszonypajtásról ennél a fánál, most megmutatjuk, hogy ketten is beférni oda. :)


Vízesés a távolban.


Végre ott vagyunk...


...ahol persze mindig csúcsforgalom van. :)


Még egy közeli mozgóképre is futotta, aztán elindultunk hazafelé.


Azért a buszra várva fényképeztem még egyet.

Amúgy zajlik az élet rendben, az elmúlt hetekben egy németországban doktoranduszkodó etióp kollégának nyújtottam segítséget a cikkének megírásában, aki (most már) tavalyelőtt jött a laborba egy hónap erejéig. Mindez igazából nem releváns a mondandóm szempontjából, de mindenképpen le akartam írni micsoda kacifántos élettörténetek vannak, és milyen érdekes módokon tudnak azok összetalálkozni! :) Szerencsére elvileg a részemmel immáron végeztem, így most már teljes erővel összpontosíthatok a decemberi hónap során elvégzett egyetlen sikeres kísérletem eredményeinek feldolgozására. Most már utólag elmondhatom, egy szilárd rakétahajtóanyag (ammónium perklorát) bomlását vizsgáltam – nem akartam, hogy bárki is feleslegesen izguljon, így inkább a csokoládés témánkról meséltem. :)

Szóval igen, vannak izgalmas projektek ebben a laborban: nem csak űrhajózásban használt polimerek, hanem például repülőkbe való tüzelőanyagok (JP-10) vizsgálata is folyik, de segédkeztem egy, különféle robbanóanyagok további vizsgálatát megcélzó pályázati anyag összeállításában is. Azaz valaki nagyon izgalmas vegyületekkel fog dolgozni, aki – és ezt nyomatékosan leszögezném – nem én leszek. :) Ezt a fenti kísérletet is csak azért én végeztem el, mert szőrmentén kapcsolódik a már decemberben publikált cikkünkben vizsgált anyaghoz. De a továbbiakban visszatérek az űrbeli molekulákhoz, és egy kellemes halszagú (nem szagoltam egyébként) vegyülettel fogok dolgozni.

8 megjegyzés :

  1. Most irigyelve vagytok - itt is napos az idő, csak egy "kicsivel" hidegebb van, bár mire hazajöttök, már itt is nagyjából tavasz lesz. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, azt erősen reméljük, hogy jó idő lesz. Nincs kedvünk mínuszokba érkezni! :)

      Törlés
  2. "De a továbbiakban visszatérek az űrbeli molekulákhoz, és egy kellemes halszagú (nem szagoltam egyébként) vegyülettel fogok dolgozni." - gyanús vagy Te nekem; ugye, láttad a Breaking Bad c. sorozatot? ;))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most gáz leszek, de nem vagyok nagy sorozatnéző. Egyébként az első epizódot pont láttam, és az rendkívül tetszett. Olyannyira, hogy úgy voltam vele, hogy ennél már jobb nem lehet, és a csúcson kell abbahagyni. Edina persze végignézte az egész sorozatot, és szerinte nem lett rosszabb idővel, tehát egyszer mindenképpen neki kell veselkedjek.

      Törlés
    2. Sajnálom, muszáj leszel. ;))

      Törlés
  3. Január, február, itt a nyár. x))
    Gyühet az új proszt! :))

    VálaszTörlés