2015. július 5., vasárnap

Bréking Nyúz: Függetlenség Napja

Sajnos a héten meglehetősen el voltam foglalva, így a szokásosnak mondható hétközi posztommal nem tudtam szórakoztatni a nagyérdeműt. Mindenesetre  ha már így felmerült  ezúton szeretném megragadni az alkalmat, hogy megköszönjem olvasótáboromnak a kitartást: őszintén nem hittem volna, hogy 1-2 emberen kívül olvasni fognak. De a statisztikát elnézegetve (ami persze sosem hazudik) azért ennél többen vagyunk: köszönöm mindenkinek, nélkületek sohasem jöhetett volna létre ez a blog! :) Igazából kezdek azon gondolkodni, hogy ezt hamarabb el kellett volna kezdenem: például amikor Grenoble-ban dolgoztam vagy Jénában :/


No de térjünk a lényegre: itt most indipendensz déj van, azaz július 4-e (már nem sokáig). Ez kb. olyasmi errefelé, mint nálunk az augusztus 20-a. 1776-ban ezen a napon nyilvánították ki az áruló amerikai gyarmatok függetlenségüket a brit koronától (a szeparatista köcsögök). Ennek állít emléket az alábbi vicces kis mém:

(forrás: http://9gag.com/gag/aDmobvO)

No de tulajdonképpen a lényeg, hogy ilyenkor itt ezen a napon előkerül a sör, este meg a tűzijáték (mondom én, hogy tiszta augusztus 20-a). Sőt, mivel idén szombati napra esett ez a csodás nap, ezért már a tegnapi napot kiadták szabadnapnak. Ez azt jelenti, hogy az igazi hazafiak csütörtök este óta megállás nélkül döntik magukba a sört. :) 
Ez amúgy tényleg igaz, már csütörtökön beült a labor egy kocsmába csapatleépítő tréning gyanánt, és tegnap már csak páran jöttek be a laborba (na nem a másnap miatt), főként az ázsiaiak. Ugyanis eddig nem említettem, de itt is felülreprezentáltak a kínai és indiai származásúak: mostanában nagyon magukra találtak, és a világ minden szegletébe küldik a hallgatóikat, hogy szedjék össze az összes tudást amit lehet, aztán vigyék haza és otthon kamatoztassák. A "munkaalapú társadalom" helyett lehetséges, hogy ez lenne a helyes út? :O (Bocsánat, igyekszem nem politizálni, de ez nagyon magas labda volt.) No de visszatérve az eredeti témához: amerikai egyetlen egy volt tegnap, ma meg már senki nem ment be. (Rajtam kívül, de amúgy is el voltam maradva. Továbbá nagyon jó hangulata van annak, ha tökegyedül dolgozhatsz a teljesen kihalt egyetemen.). Vigyázni kell viszont arra, hogy ezen a napon azért a szokásostól eltérően egészen sokminden zárva van (mert egyébként mindig minden nyitva áll a fogyasztói társadalom előtt).
Szóval most már adtam egy kis háttérinformációt, hogy mindenki tudhassa, milyen is az általános hangulat ez idő tájt. Már csak a tűzijáték bemutatása maradt hátra: figyelem, képi információk következnek :)



Szerencsém volt, mert a tűzijáték a hostelhez legközelebb eső parszakaszon zajlott le. Ez kb. 15 perc sétát jelent (remélem ez a távolság már cunamibiztos). Sajnos kissé későn indultam (20:15 tájt, 20:30 előtt kezdődött a buli, amit a hanghatások, illetve a körülöttem levő felhőkarcolókból jövő ováció alapján tudtam meg), így az első videó még a partra érkezés előtt készült.


Az első kép a partra érkezve. Külön örülök annak, hogy egy rendőrségi jármű is belekerült. Nagyon menők ezek a gépjárművek, a rendőrök pedig kivétel nélkül tekintélyt parancsolóak, és jól áll rajtuk a fekete egyenruha. Nagyon sajnálom, hogy a magyarországi társaiknak csak olyan jut általában, ami úgy áll rajtuk, mint azon a bizonyos tehénen a gatya :S Jó lenne, ha erre nagyobb figyelmet fordítanának a fejesek, a közpénz haveroknak történő leosztása mellett. Máris jobb lenne az álampógárok általános közérzete.


Mellesleg nagy erőkkel biztosítottak. Nyilvánvalóan sok-sok ezren mentek ki, hogy megnézhessék a látványosságot. Azt be kell valljam, hogy nem különösebben szeretem a tűzijátékokat: mindegyik ugyanolyan, és a tömegiszonyomnak sem tesz jót a sok ezer másik ember jelenléte. Vegyétek úgy, hogy ezt az áldozatot csak miattatok tettem meg :) (de félreértés ne essék, jól éreztem magam)
Tulajonképpen egyetlen egyszer éreztem azt, hogy ez egy nagyon kúl dolog: amikor Tihanyban voltunk pár éve augusztus 20-án. Nem is voltunk vészesen sokan, és egyszerre legalább 4-5 tűzijátékot tudtunk végignézni: a tihanyin kívül talán a balatonfüredit, a siófokit, zamárdi-it (az MTA helyesírás súgója szerint ez így helyes), meg talán a keneseit is. Ez azért már menő: egyet se fizet, ötöt kap :)


Egy család rendkívül nagy átéléssel nézi az attrakciót.


Szerencsére a katarzis előtt pár másodperccel kapcsoltam, hogy ez már a végjáték (illetőleg a zenit), így sikerült a tömeg éljenzését is videóra vennem. Azt hiszem, ez a világ minden táján hasonlóan működik :)

2 megjegyzés :

  1. Kedves Sasa!

    Mán' gyühet is a következő poszt! :))
    (Vedd úgy, hogy az ujjaid hegyét masszírozod, és nem csak gépelsz. ;))
    Legyen szép napod-hétvégéd!

    Áron

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már itt is a következő poszt, van benne minden: virágok, patakok, kertek, szivárvány, sőt, még egy busz is :)

      Törlés