2015. november 12., csütörtök

Rövidposzt: Veteránok napja

A mai ünnepnap 1954-ig a Fegyverszünet napjaként volt ismeretes (miként Franciaországban és az Egyesült Királyságban a mai napig így nevezik), eredetileg az I. világháború végét ünnepelték a győztes hatalmak. Itt a fent említett dátum óta jelentése bővült: az összes valaha szolgált bakára emlékeznek ilyenkor. Ez persze azt vonja maga után, hogy nem nagyon dolgoznak, így az egyetem is töküres.

Milyen kár, hogy német a főnököm, akik hozzánk hasonlóan és nem túl meglepő módon   sok ünnepelnivalót nem találnak ebben a nevezetes dátumban (már azon kívül persze, hogy végre vége lett a "Nagy Háborúnak"), így a mi kutatócsoportunknak szerencsére szokásos munkanap jár. Ez ellen úgy tüntetek, hogy megírtam ezt a rövid posztot, egyfajta sztrájk gyanánt, hogy addig se kelljen buzgálkodnom. :)

U. i.: Amúgy tudtátok, hogy Verdun környékén a mai napig vannak "vörös zónák", ahova nem lehet belépni? Annyira tele lett szemetelve tüzérségi lövedékekkel, hogy még kell párszáz év a megtisztításukhoz. Engem ez nagyon meglepett, amikor anno olvastam.

1 megjegyzés :

  1. Mint két szembenallohadsereg veteránja atelem, hogy nekem semmit nemjelent ez a nap. Annyit tan hogy aludtam hétig. Janos

    VálaszTörlés